ΔιδακτικάΕκπαίδευσηΣχολείο

Έρευνα και Πειραματισμός

Η έρευνα είναι η αναζήτηση νέας γνώσης. Αυτή η νέα γνώση μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα ή όχι προς όφελος της κοινωνίας. Είναι μια από τις σημαντικότερες δραστηριότητες στη σύγχρονη εποχή και αφορά όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αποτελεί πρωταρχικής σημασίας διαδικασία για την ανάδειξη, συγκρότηση και προαγωγή των επιστημών. Εκφράζει την προσπάθεια  να χρησιμοποιηθούν οι επιστημονικές γνώσεις και δεξιότητες για τη δημιουργία νέων και χρήσιμων προϊόντων  και  διεργασιών  σε  σύντομο  χρόνο  και  µε  αξιόπιστο  τρόπο

Σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της τεχνολογίας είναι η απαραίτητη για το σύγχρονο μαθητή εξοικείωση µε το τεχνητό τεχνολογικό περιβάλλον στο οποίο ζει ανεξάρτητα από μελλοντικές επαγγελματικές επιλογές.  Η τεχνολογική εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει ώστε να αντιμετωπιστεί το κενό που υπάρχει μεταξύ της εξάρτησης από την τεχνολογία αφενός όλων των διαστάσεων της σύγχρονης ζωής και της έλλειψης ικανοτήτων και γνώσεων αφετέρου. Η τεχνολογική εκπαίδευση εμπεριέχει και την αξιοποίηση του σύγχρονου εργαλείου που είναι οι υπολογιστές και το  διαδίκτυο, για συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών που αποτελούν τη βάση για την επίλυση οποιουδήποτε τεχνολογικού προβλήματος.

Για την κριτική εξέταση εναλλακτικών τεχνικών λύσεων οι μαθητές αξιοποιούν γνώσεις μαθηματικών, χημείας, φυσικής, ξένων γλωσσών- κάνοντας χρήση ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας- για να προσεγγίσουν πηγές πληροφόρησης και να γράψουν τις διαθεματικές τους εργασίες.

Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικούς τίτλους εργασιών  που εκπονήθηκαν στον τομέα της έρευνας: Διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών, Έφηβοι και Αθλητισμός, Η επίδραση της Θρησκείας στον κόσμο, Η βία στα βιντεοπαιχνίδια, Η επίδραση του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή του Αγρινίου, έρευνες για το κάπνισμα, τη διατροφή, την ανακύκλωση, τον σχολικό εκφοβισμό, για την τιμωρία στο σχολείο, για την διαμεσολάβηση, για τη θεατρική παιδεία, για το άγχος, για τον ρατσισμό, για την επίδραση του ίντερνετ, για την ψυχολογία των νέων και την κατάθλιψη, ο κβαντικός υπολογιστής, η κουλτούρα στο Παπαστράτειο Γυμνάσιο Αγρινίου,  USS Iowa (BB-61), διαδίκτυο και βιντεοπαιχνίδια, Η χρήση της κάνναβης ως ναρκωτική ουσία, Το θωρηκτό «Γεώργιος Αβέρωφ», Οι επιλογές δραστηριοτήτων στον ελεύθερο χρόνο των μαθητών/τριων της Α΄ και Γ΄ τάξης, Πίεση από συνομηλίκους στην εφηβική ηλικία, κ.α.

Τα πειράματα φαίνεται να μην προσελκύουν τους μαθητές- ερευνητές όσο οι έρευνες. Πειράματα που εκπονήθηκαν είναι τα εξής: Μετατροπή της Ηλιακής Ενέργειας σε Ηλεκτρική μέσω των Φωτοβολταϊκών Κυττάρων, Υδροπονία, Αγωγιμότητα των μετάλλων, Ανάπτυξη φυτών με την επίδραση της μουσικής, Ανάπτυξη φυτών σε διαφορετικά περιβάλλοντα.

Τέλος, εργασίες των μαθητών παρουσιάστηκαν  από τους ίδιους σε επιστημονικά συνέδρια με κριτές: α)1o Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης  & β) 7ο & 8ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας(2016-2017 & 2017-2018).

 

Βασιλική Μουρατίδου, Med

Ιστότοπος:Terra news vmouratidou.wordpress.com Η Τεχνολογία ως μάθημα και ως επιστήμη.. μας προάγει!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *