Το Αγρίνιο στη διάρκεια του 19ου-20ου αιώνα
Οι μαθήτριες Καρρά Εριέττα, Καντάνη Βασιλεία και Αγγέλη Κωνσταντίνα εκπόνησαν την διαθεματική εργασία με τίτλο: “Το Αγρίνιο στη διάρκεια του 19ου-20ου αιώνα” το σχολικό έτος 2018-2019. Η εργασία είναι διαρθρωμένη σε 12 Κεφάλαια και αποτελεί το παραδοτέο πόνημα για το μάθημα της Τεχνολογίας. Στην συγκεκριμένη εργασία γίνεται μια εκτενή αναφορά στην ονομασία, στη γεωγραφική θέση του Αγρινίου, στην πληθυσμιακή καταγραφή, στη Λαογραφία, στις υποδομές, στο συνοικισμό του Αγίου Κωνσταντίνου και στους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας, στην εργατική και στη συνδικαλιστική κίνηση, στη σχέση του Μεταξά με το Αγρίνιο, στους ιππικούς αγώνες, στη δράση της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου και στη θέση της γυναίκας . Ιδιαίτερη εντύπωση μας προκαλεί η αναφορά ότι το πρώτο ελληνικό σχολείο δημιουργήθηκε στην πόλη μας. Συγκεκριμένο απόσπασμα από το κεφάλαιο 5 μας πληροφορεί για τα εξής:
«Στις 31-12-1836 με Διάταγμα της Αντιβασιλείας, δημιουργήθηκε στο Αγρίνιο Ελληνικό Σχολείο με πρωτοδάσκαλο τον Διονύσιο Βατοπεδινό, πιθανόν ιερομόναχο της Ιερής Μονής Βατοπεδίου. Αυτός πληρωνόταν από το Δήμο Βραχωρίου. Δεύτερος δάσκαλος σε αυτό φαίνεται ο Αριστοτέλης Τσάτσος, Μεσολογγίτης, με πιθανή καταγωγή το Καρπενήσι. Παρά τις τότε δυσκολίες, αυτός οργάνωσε καλά αυτό το σχολείο και λειτούργησε μέχρι το 1929,οποτε σύμφωνα με το Νόμο καταργήθηκε. Έγιναν τα Εξατάξια Γυμνάσια, τα οποία το 1938 έγιναν οκτατάξια. Το 1879 ο Ανδρέας Συγγρός έφτιαξε το 4ο Δημοτικό Σχολείο (Παρθεναγωγείο) το οποίο λειτουργεί μέχρι σήμερα. Το 1933 λειτουργούσε στο Αγρίνιο Ελληνογαλλικό Λύκειο με διευθυντή τον Επαμεινώνδα Σταμάτη. Λειτουργούσε επίσης νυκτερινό σχολείο στο σημερινό υποκατάστημα της Τραπέζης της Ελλάδος».
Επίσης, στην εργασία γίνεται αναφορά σε πολλά σημαντικά πρόσωπα που συνέβαλαν ο καθένας με τον δικό του τρόπο στην ανάπτυξη και στην πρόοδο του Αγρινίου. Επιπρόσθετα, γίνεται λόγος για την κοινωνική, πολιτική και πολιτισμική διαβίωση της περιοχής μας. Ακόμα, επισημαίνεται η ανάκαμψη του Αγρινίου μετά τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο και τέλος, παρουσιάζονται οι υποδομές που συνέβαλλαν στην ανάπτυξη της πόλης.
Τέτοιες εργασίες των μαθητριών του σχολείου μας, αξίζουν πολλών συγχαρητηρίων και επαίνων!